הכנסת דחתה את הצעת החוק של מקלב לאפשר יום מחלה לאשת אברך

איתי גדסי No Comments on הכנסת דחתה את הצעת החוק של מקלב לאפשר יום מחלה לאשת אברך

חוסר חמלה: אשת אברך אינה זכאית ליום מחלה. סגן שר הכלכלה ח"כ גולן: "יש גבול כמה אפשר להעמיס על קופת המדינה, האוצר לא צריך לממן בן זוג לומד". יוזם החוק ח"כ מקלב: "תשלום ימי המחלה אינם על חשבון המדינה, – אברך הלומד אינו בטלן, ההיגיון נלקח מכם, החמלה כבר לא קיימת, אתם חיים בעולם מנוקר"

אורי מקלב צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה מתנגדת לאפשר לנשות אברכים להיעדר ממקום עבודתם לצורך מחלת ילד. הערב (רביעי) לקריאת שר הכלכלה, מליאת הכנסת דחתה ברוב דחוק את הצעת החוק הטרומית של ח"כ אורי מקלב הדורשת לאפשר לאישה העובדת ובן זוגה לומד ואינו עובד לנצל את ימי המחלה העומדים לרשותה, לצורך שהות לצד ילדיהם החולה בדומה למצב הקיים למשפחה בהם שני בני הזוג עובדים.

סגן שר הכלכלה פנה לחברי הכנסת מעל דוכן הכנסת וקרא להם שלא לתמוך בהצעה, לדבריו "יש גבול כמה אפשר להעמיס על קופת המדינה המדינה לא צריכה לממן לבן זוג לומד". למרות זאת עשרות חברי כנסת תמכו בהצעה.

חבר הכנסת אורי מקלב הציג תחילה את החוק בפני חברי הכנסת ואמר, "החוק היום מאפשר לבני זוג העובדים לפרנסתם לנצל את ימי המחלה עבור שהות בגין מחלת ילד, אך חוק זה אינו מאפשר לסטודנטים או לומדי תורה לנצל זאת בטענה כי האישה אינה צריכה להיעדר ממקום עבודתה היות ובן זוגה אינו עובד".

עוד הוסיף מקלב, "לבן הזוג הלומד יש מסגרות מחייבות, שמירת הזמנים ומבחנים. יתרה מכך אתם עצמכם, משרדי הממשלה מגיעים לביקורות במקום הלימודים וקונסים מקומות לימוד בהם הלומדים אינם נמצאים ולא מקבלים את טענת מחלת הילד".

"מדוע אתם מתנגדים לכך? מה התוצאה של זה תהה ח"כ מקלב. – כיום בשירות הציבור זה קיים מדוע שלא יכול על כלל המשק. מעבר לכך שהיום בתקופת הקרונה קשה יותר למצוא מסגרות שמירה ושהות עבור הילד החולה והכרח הוא כי אחד ההורים ישהה בצמוד לו".

 



0 תגובות